lørdag den 1. oktober 2016

Lidt regnvejr gør godt til haven

 Der er virkelig ikke meget at skrive om vores regnmåler, udover at den har aftjent sine dage, og det ikke vil være frås at købe en ny. Til gengæld er det værd at nævne at der endelig er kommet lidt vand til haven, ikke et undt ord om September vejret, men jorden var ved at være temmelig udtørret. Planterne har ellers klaret det fint, de strutter stadig, og nu hvor de har fået lidt vand, forventer jeg de fortsætter et godt stykke tid endnu.

















13 kommentarer:

  1. Smukke billeder - jeg nyder også regnen i dag, det er tiltrængt.

    SvarSlet
  2. Skønne havebilleder. Sikke et efterår vi har i år; det er helt utroligt så længe haven har et sommerligt præg :-)

    SvarSlet
  3. Hvor er dine bede smukke. Hvilken staude har de blå blomster og det smukke grå løv?

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, det er en perovskia little spire, den er en virkelig fin og sund plante, den vil jeg gerne anbefale.

      Slet
  4. Hej Jeannett.
    Ja endeligt noget regn, det var også længe ventet.
    Jeg har utrolig meget som er visnet - kommer forhåbentlig igen til næste år.

    Smukke billeder fra din have.

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  5. Din have er ganske smuk, jeg er vildt med de lige liner og vi kan da bare nyde at sommeren har været forlænget med en måned i år.

    Masser af Havehilsner fra Linda

    SvarSlet
  6. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  7. Nød dine billeder....smukt med smukt på

    SvarSlet
  8. Åh, jeg bliver altså helt forelsket😍 Det er så smukt og frodigt!
    Må man spørge om du selv har "fundet på" tilplantningen af dine bede?-kan man i givetfald købe en planteplan af dig?....det ser så harmonisk ud-hvilket er så langt fra mine bede nu. Men jeg synes skisme der er mange ting at holde øje med i tilplantningen af nye staudebede😊

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg er helt enig der er mange ting at tage højde for når man laver et staude bed. Lige nu slås jeg selv med det hvide bed, hvor både former og farver og blomstringstid skal gå op. Jeg er ikke ekspert og da jeg gerne ville have der skete noget nyt i haven samtidig med at jeg gerne ville have en masse græsser ind i haven, valgte jeg at få hjælp af en fagmand.
      Vi har brugt Kjeld Slot og ham vil jeg virkelig gerne anbefale, han er super dygtig, tjek evt hans hjemmeside kjeldslot.dk

      Slet
  9. Mange tak for de søde kommentarer alle sammen, jeg sætter stor pris på hver og en. Vi har temmelig travlet i haven lige nu, så det luner virkelig at komme ind og læse jeres kommentarer.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...