søndag den 16. oktober 2016

Det handler stadig om livet på landet med æblepigen...


Så er de fleste æbler ved at være plukkedet og gemt i kasser, nogle skal gemmes til efter jul, og andre skal laves i most.
Jeg elsker denne her tid på året, der er altså et eller andet over at samle forråd til vinter, og gøre haven klar til at gå i dvale. Vi har dog stadig en del ting der skal gøres inden vi er klar til vinter, vi er fx. ikke gået igang med at lægge løg endnu, der er bestilt temmelig mange i år, og de kommer nok i løbet af ugen.






Der er blevet skrevet meget om have udvidelsen på bloggen i år, og knap så meget om køkken haven, frugt haven og æblepigen. Men bloggen handler stadig om livet på landet med æblepigen, køkkenhaven er bare blevet forsømt lidt i år på grund af have udvidelsen, og æblepigen er blevet stor. Før kunne jeg lokke hende med en lille pose vingummi når der skulle tages billeder, og jeg måtte gerne tage mange billeder. Nu siger hun, OK mor du må gerne tage billeder i dag, men det koster 100 kr og du må kun tage 10 billeder !!! Det sker jo så ikke...
Før var det mig der bestemte hvilket tøj hun skulle have på, og hvordan værelset så ud, nu må jeg nøjes med at betale, og det er forbudt at tage billeder.
Sådan er livet på landet lige nu, der sker rigtig meget i haven i år. Til gængæld er der hverken blevet syltet rødbeder eller bygget hønsehus i år. Heldigvis er æblepigen stadig glad for at lege ude i haven sammen med os, og hun gnasker stadig lystigt på alt slag frugt og klatrer i træerne. Jeg fik lov til at tage lidt billeder i dag da vi var en tur i haven, helt gratis endda, og jeg kunne ikke stå for lige at sammenligne dem med nogle af de gamle blog billeder af æblepigen ad hun var mindre.






Det gælder stadig om at finde den største


Og det er blevet lidt nemmere at nå op i træerne efter de gode æbler. 



8 kommentarer:

  1. Hej Jeannett.Dejlige billeder af både alle de skønne æbletræer.......og æblepigen.
    Og sjovt nok viser jeg også mine æbler fra mit gamle Filippa æbletræ.
    Har lavet en del æblemos til fryseren.Dejligt med forråd fra haven.Og selv om jeg "kun" har en villahave er vi næsten selvforsynende med frugt og grønt.
    Her er der heller ikke lagt løg endnu.Men satser lidt på næste uge hvis ellers det holder tørt.
    Og vil da også blive glad hvis jeg må komme på din blogliste........du har været på min et godt stykke tid.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Næh... Hvor skønne, skønne billeder af både æblepigen og æblerne og de skønne æbletræer. Sikke en stor æblelund I har, det er da en rigdom.

    PS. Jeg ville og gerne på din blogliste :)

    SvarSlet
  3. Hun kender da sit værd, hende æblepigen! Mine tøser har endnu ikke spottet den indtægtsmulighed, vi kører fortsat uden tarif! Men dejlige billeder fra både før og nu - sikke en stor og fantastisk smuk æblelund I har - det er jo helt magisk!

    SvarSlet
  4. Æblepigen er blevet stor og ser mulighederne for indtægt, sådan kan det gå, men en vis vemod er der over det, når de pludselig bliver så store. Mine børnebørn stiller gerne op foran kameraet endnu, men hvor længe.

    SvarSlet
  5. Sikke skønne billeder, især af pigerne :-)
    Dejligt med alle jeres foretag og du har ret årstiden er skøn og min mor plukker/samler også æbler på gården, så der er til lidt af hvert resten af året.

    I ønskes et skønt og smukt efterår :-)

    SvarSlet
  6. Men herlighet , så stor hun har blitt !!! Koselig hage med masse epler , så deilig ! Fin dag til deg !

    SvarSlet
  7. Ja, vilkårene ændrer sig efterhånden som de små vokser til - men sød ser hun stadigvæk ud :-)
    Der er noget at se til lige nu med alle de æbler!

    SvarSlet
  8. Ja hun skyder godt i vejret og 7 år er en del :-) med flotte briller! lækkert med alle de æbler, hvor længe kan most egentlig holde sig?

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...